Neizvjesna sudbina trogirskog diva

Neizvjesna sudbina trogirskog diva

Nakon više od četiri mjeseca neprekinute blokade, Fina je po službenoj dužnosti podnijela Trgovačkom sudu u Splitu prijedlog za pokretanjem stečajnog postupka nad sestrinskom firmom trogirskog brodogradilišta, Hrvatska brodogradnja Trogir (HBT).

Sudbinu HBT-a dijeli i sestrinska firma HULL-a te se ovih dana očekuje pokretanje stečajnog postupka.

Ova vijest bila je "očekivana" s obzirom da uprava već duži niz godina obećava bolje sutra bez pokrića. Tako radnicima HBT-a (njih je trenutno 106) Uprava duguje dio plaća (od 25% do 30%), a radnicima HULL-a duguje plaću za sedam mjeseci (od srpnja 2020. do danas).

Na nedavnom sastanku, na kojem su sudjelovali članovi stožera te Danko Končar i Mateo Tramontana, stožeru je rečeno da se radi na rješenju isplate dugovanja, ali ne i rok isplate. Postojeća dugovanja navodno bi se riješila traženjem novog kredita od banke koja traži potrebna jamstva. Tako stoji u dokumentu SZOBT, a i sam direktor Mateo Tramontana je sve potvrdio u svojoj izjavi Hini nakon sastanka.

 

159651752 440972230466819 4554013978467744881 n160103539 456975728838664 3643235864047309005 n

Postavlja se pitanje: čime će Danko Končar jamčiti, kada nije u stanju podmiriti dugovanja prema radnicima?

Sporna je i prodaja same Marine te se nameće pitanje zašto se prodaje? Marina je najvrijedniji dio Brodotrogira gdje se najviše ulagalo te otuda nelogičnost njene prodaje te pitanje, što to donosi ostalom dijelu Brodotrogira?

Pitamo se kakva je sudbina radnika, tko od njih ostaje, tko postaje tehnološki višak. Postoji li mogućnost naplate dosadašnjih, ali i novih potraživanja, u što spadaju plaće, otpremnine i ostalo?

Čitajući retke u dokumentu netko bi pomislio da Končar planira nastavak brodogradnje, a do nas dolazi informacija kako je uprava poslala prijedlog Sindikatu da se 106 radnika sestrinske tvrtke HBT proglasi tehnološkim viškom te iz toga slijedi zaključak da je svaka pomisao na budućnost upitna.

Sudbinu HBT-a dijeli i firma HULL-a,

Prema najnovijim informacijama i u krovnoj firmi društva, Brodotrogir d.d., danas je izašao popis 13 radnika koji su tehnološki višak (od ukupno 56). Gotovo polovica od tih radnika imaju od 55 do 59 godina, najgora dob za otkaz.

Očigledno je da se zatvaranjem radnih mjesta te prodajom Marine novac izvlači van a brodogradnju prepušta zaboravu.

Od vladajućih tražimo: da zaštiti radnike i njihova potraživanja te zaustavi daljnje uništavanje Brodotrogira.

Solidarno stojimo sa stožerom te radnicima Brodotrogira u borbi za očuvanje radnih mjesta te nastavak brodogradnje, a protiv politika koje su omogućile devastaciju i pljačkanje te dovele do ovog nedopustivog stanja!

 

 

Galerija fotografija