Što država može učiniti?

U vladi kažu da su im što se tiče brodogradnje "vezane ruke", pa ova grana industrije (u kojoj smo i nakon godina devastacije 10. država na svijetu) polako klizi prema dolje. Ipak, postoje mnoge stvari koje vlada može učiniti.

Prije svega, u EU postoje primjeri javnog vlasništva ili primjeri u kojima država postaje dioničar prethodno privatnog poduzeća. Primjerice:

* U Italiji Cassa Depositi e Prestiti (CdP) drži 100% Fintecna koji za uzvrat ima udio u Fincantieriu. CdP kontrolira talijanska vlada (82%).
* Macron je najprije nacionalizirao STX (Chantieres de l'Atlantique) da bi postigao dogovor oko vlasništva 51% za Fincantieri s većinom javnog vlasništva i 34,34% direktne kontrole francuske države.
* Francuska vlada je spriječila urušavanje koncerna Psa-Peugeot kupujući 14% njegovih udjela za 800 milijuna eura. Također, njemačka država drži udjele u Volkswagenu (19,9%).

Osim toga, dokument 'Framework on State Aid to Shipbuilding' (2003/C 317/06) daje popis svih vrsta državne pomoći koje nisu u koliziji s EU pravnim okvirom.
1) pomoć za istraživanje, razvoj i inovaciju
2) pomoć za zapošljavanje
3) izvozni krediti – pomoć u brodogradnji u obliku državno potpomognutih kreditiranja smatra se kompatibilnim s tržišnom utakmicom ako se drže uvjeta modela ugovora OECD (1998) - 'Arrangement on Guidelines for Officially Supported Export Credits' i u skladu su s njegovim 'Sector Understanding on Export Credits for Ships'
4) pomoć za razvoj
5) regionalna pomoć – koja se smatra kompatibilnom s tržištem ako se:
a) ulaže u investiranje ili modernizaciju; 
b) ulaže u točno određene regije definirane Člankom 87(3)(a) Sporazuma (nerazvijene regije); 
c) radi o regijama koje su definirane Člankom 87(3)(a) Sporazuma (pokrajine Federalne republike Njemačke koje su pogođene podjelom Njemačke!) 
d) je ograničena na pomoć u prihvatljivim izdacima definiranim primjenjivim načelima Smjernica o regionalnim potporama.