Ovdje ćemo se osvrnuti na dio izvještaja Razvojne agencije Zagreb, izložen na listopadskoj sjednici zagrebačke Gradske skupštine. Riječ je o dijelu izvještaja koji se zove „Promicanje poduzetničke kulture“.

Često se u javnosti nariče da je u Hrvatskoj loša „poduzetnička klima“ i da treba „promicati poduzetničku kulturu“. I to na prvu zvuči lijepo – moramo stvoriti uvjete da ti poduzetnici (kako li to samo lijepo zvuči – ljudi koji nešto poduzimaju) mogu poslovati i napredovati. Međutim, promotri li se malo pažljivije što stoji iza toga, jasno je da se iza te floskule zapravo skriva promicanje veličanja kapitala nauštrb svih drugih, nekritičko uzdizanje kapitala i njegove uloge u društvu, udar na radnička prava te smanjenje različitih ekoloških, radnih i drugih zakona i propisa koji smetaju kapitalu u ostvarivanju profita.

U izvještaju se govori o „poboljšavanju javnog mišljenja o poduzetnicima“. Autori izvještaja očito smatraju da je loše javno mišljenje o kapitalistima čisto problem lošeg PR-a ili neukosti naroda koji tako misle. No je li doista tako? Zar je čudno da ljudi imaju loše mišljenje o kapitalu u zemlji u kojoj je glavna tema trenutno posrnuli megatajkun Ivica Todorić? U kojoj su tipični predstavnici kapitala ljudi poput Zdravka Mamića, Josipa Klemma ili Željka Keruma? (Usput, neki od spomenutih su u dosta dobrim odnosima i s našim dragim gradonačelnikom Bandićem.) Zar se loše mišljenje o kapitalistima može riješiti tek pukim PR-om u zemlji u kojoj praktički nitko nije kažnjen za pljačku u pretvorbi i privatizaciji?

Nije li naivno mišljenje Agencije da se tek pukim promidžbenim trikovima može promijeniti „javno mišljenje o poduzetnicima“ te spriječiti „negativne percepcije o rastućim poduzećima“? Zar su mišljenja i percepcije takve kakve jesu tek tako? Bez razloga? Ili je možda riječ o očekivanim reakcijama na sve one silne vlasnike poduzeća koji kasne s plaćama, ne plaćaju doprinose, sile radnike da rade prekovremeno neplaćeno, krše im radnička prava, plaćaju ih na crno, besramno ih eksploatiraju? Može li se to srediti PR-om ili se u društvu mora mijenjati nešto drugo? Je li poanta u tome da se radništvu ne krše osnovna prava ili u tome da im prodamo priču o sjajnim „poduzetnicima“ unatoč svemu što vide oko sebe?

Pošteno je priznati da ova stranica koristi cookies/kolačiće.
Podatke koji se prikupe na taj način ne dilamo dalje. Pogotovo ne Googleu.
Za analizu statistike posjeta, kao i za sve drugo, koristimo open source.
OK?

×

Greška

[OSYouTube] Alledia framework not found