Shushu shushuska se da je radnicima plaća manja za dva shu shu mjesečno*

Shushu shushuska se da je radnicima plaća manja za dva shu shu mjesečno*

*Shu Shu je parfem brenda Maje Šuput Majushka po kojem mirišu novi Faks i Ornel. Cijena parfema je 299 kn.

Uprava Saponije pohvalila se u medijima novim poslovnim potezom - platili su reklamu za prašak za veš Maji Šuput koja kod kuće nema veš mašinu i koju “domaćinstvo ne uzbuđuje”, pa je, kako kaže, kupila veš mašinu u praonici. A mediji vole poslovne uspjehe, Maju Šuput i Dajanu Mrčelu. I poslovni uspjesi, Maja Šuput i Dajana Mrčela vole medije.

Saponija je platila reklamu Maji Šuput za brend koji je na ovim prostorima ekvivalent za prašak za veš, kao što je Kalodont ekvivalent za pastu za zube. Saponija je platila Maji Šuput da je reklamira, jer ovdje ne treba Maja Šuput reklamirati Faks, ovdje je Faks ozbiljniji celebrity od Maje Šuput. Naše majke i bake nosile su suknjice sašivene od krpenih vrećica Faksa još davnih sedamdesetih.

S druge strane tog medijski popraćenog poslovnog uspjeha Saponije i brenda Majushka su medijski ignorirani radnici Saponije koji, unatoč tome što je Saponija kemijska industrija, što su neki radni prostori bez prozora (opravdano, s obzirom na proizvodne procese, ali… može se to radnicima olakšati) i što su uvjeti rada iznimno teški a ponekad graniče i s nehumanošću, nemaju dodatak na otežane uvjete rada, nerijetko im se uskraćuje pravo na godišnji odmor a vrlo često i na pola sata pauze. I sve to za mizerne plaće, čak i onih koji nisu na minimalcu.

Medijski nepopraćeno je i to da uprava Saponije radnike potkrada krivim obračunom plaće (namjerno ili iz neznanja, svejedno je) dok vodeći sindikat u Saponiji ima kronični oblik žutice te šuti na kršenje radničkih prava dok uprava plaća Maji Šuput reklamu za proizvod koji ona, prema svojim riječima, nema na čemu koristiti.

Iz razgovora s radnicima i uvidom u njihove isplatne liste znamo da im je plaća mjesečno manja za od jedan do četiri i više Shu Shu parfema, znamo da kad kiša pada u prostoriji u kojoj su kontrolne ploče rade u vodi do koljena i znamo da je zaštita na radu manjkava. No, mediji to ne prenose. Možda bismo, u ime medijske vidljivosti i mi trebali pronaći svoju “Maju Šuput”, nekog slavnog da se založi za prava radnika? Severino, imaš li volje? No, mi ne plaćamo, angažman kod nas je za više ciljeve. A iznos koji je Saponija platila Maji Šuput da je reklamira je tajna. Poslovna tajna, vjerojatno. Svima nam je nepoznat, osim ako nam ga netko od aktera odluči odati. Ima li zainteresiranih?