Renato Dvoržak već 33 godine radi u Hrvatskoj lutriji kao prodavač na području sjeverozapada RH. Priča koja slijedi govor je i bunt radnika sa samog dna hijerarhijske strukture nacionalne kompanije za hazardne igre. Ta hijerarhija zakonski bi trebala biti uređena "Pravilnikom o kriterijima za određivanje koeficijenata složenosti radnih mjesta" no tog pravilnika u HL nema ili ga drug Dvoržak nije mogao dobiti na uvid usprkos usmenom obraćanju Predsjedniku uprave i pismenom zahtjevu Osobi za nadzor nepravilnosti pa čak i Povjerenici za etiku, evo, i za nju ima mjesta u HL, ali ni od nje nema odgovora zašto je radni koeficijent prodavača najniži - 1,45 – 1, 9 iako su opseg poslova i odgovornost koju preuzimaju daleko viši od portira i telefonista 1,8 - 2,2 razvrstavatelja pristigle pošte 2,2 - 2,4, do unositelja podataka i daktilografa s 2,4.

Uz dozvolu RF prenosi izvadak pisma koji je Dvoržak uputio upravi i u kojem se razobličuje sva bijeda i bezdušnost korporativne politike koja najmarljivije i najizloženije radnike tretira tako ponižavajuće. Ujedno, nakon čitanja svima će nam se produbiti obična ljudska empatija prema tim uvijek ljubaznim i dobro raspoloženim radnicima koji imaju samo tri sigurna neradna dana godišnje, rade vikendom i za praznike za razliku od top menagementa koji ima 116 slobodnih dana godišnje.

 

Slijedi složenost posla prodavača:

1. Zaduženi smo i odgovorni smo za poslovni prostor s kompletnim inventarom.

2. Da bismo uopće započeli s radom, moramo imati ključ od prostora, ključ od sefa te ukucati šifru alarma

3. Dužimo cca 10.000 različitih srećaka koje, kad nam ih ukradu, plaćamo svojim novcem.

4. Dnevno raspolažemo s 3 - 10.000 kuna koje nam neko može opljačkati. Kakav je to osjećaj prosudite sami.

5. Sve manjkove plaćamo iz svog džepa.

6. Dva puta tjedno nosimo prosječno 8.000 kuna u banku i kome treba toliko samo nas treba lupiti po glavi.

7. Dežurstvo. U svakom trenutku može nas netko nazvati i reći da od sutra u jutro radimo na nekom drugom prodajnom mjestu u nekom drugom gradu. Mene osobno premještali su i po 8 puta na godinu u Ivanec, Ludbreg, Čakovec i Zelinu.

8. Dežurstvo 2 - raspored radnog vremena mijenja nam se 1 do 6 puta na mjesec. To što imam karte za koncert a umjesto ujutro moram raditi poslijepodne - to se nikog ne tiče.

9. Pauzu koristimo kad uspijemo zaključati vrata. Ako u prostoru stalno imamo igrače onda nemamo pauzu.

10. Korištenje WCa; na WC odlazimo kad možemo zaključati vrata. Kad su nam igrači u prostoru - tiskamo i nadamo se da nam neće pobjeći u gače prije kraja radnog vremena. A na prodajnom mjestu gdje ja radim, HL nam nije osigurala WC.

11. Radimo sa gomilom različitih ljudi. Većinom su OK ali ima ih dosta koji nam prijete, psuju nas, deru se, itd. kao da smo mi krivi za njihov gubitak.

12. 6 radnih dana u tjednu a 2 slobodna dana za redom doživimo jednom na godinu.

13. Imamo 3 sigurna slobodna dana na godinu: Nova godina, Uskrs i Božić. Sve ostale dane radimo. Za razliku od nas, radnici u upravi imaju 116 sigurno slobodnih dana na godinu. 52 subote i nedjelje te 12 dana praznika.

14. Radimo kao prodavači, operateri (koeficijent 2,4), unositelji podataka (koeficijent 2,2) blagajnici (koeficijent 2,4) te smo i čistačice (ima netko od navedenih da poslije posla pere pod?)

15. Posjedujemo 2 bankovne kartice. Jednom polažemo novac u banku a drugom ga podižemo sa bankomata. Ako vas zanima kakav je osjećaj na cesti pred ljudima koji vas gledaju s leđa, 8 puta u bankomat staviti istu karticu da bi podigli dotaciju i stavili je u džep, nazovite me. Jednom sam podigao 36.000 kuna.

16. Konstantno radimo pod video nadzorom koji naši direktori mogu koristiti kao dokazni materijal protiv nas samih.

17. Godišnje dobijemo 20 okružnica što je 40 stranica teksta koji moramo zapamtiti ako želimo dobro raditi svoj posao. Slijede još razne obavijesti na cca 50 stranica, pravila novih igara na cca 50 stranica te razne ekstra nagradne igre čija pravila moramo savršeno zapamtiti da bi ih znali objasniti igračima..Koliko stranica mora zapamtiti portir?

18. Slijedi gomila mogućih sankcija koje nemaju druga navedena radna mjesta: Za nenošenje uniforme, neznanje pravila, neurednost prodajnog mjesta, netočna količina novca u blagajni, netočna količina srećaka (ukradu vam srećke, morate ih platiti iz svog džepa i još dobijete opomenu pred otkaz!), krivi ste za apsolutno sve loše što se desi s igračima iako nema ni jednog protokola koji bi vas uputio na koji način postupiti u kojim situacijama. Na primjer: pijani nasilnik derao se na ženu i prijetio joj u trenutku kad je kod mene kupovala srećke. Podigao sam se i rekao mu da prestane ili ću ga zamoliti da izađe van. Tip me tužio i dobio sam opomenu. Prije godinu dana kolega je sa svog radnog mjesta promatrao kako pijanac nagurava ženu koja je uplatila listiće kod njega. Nije se umiješao u sukob i dobio je opomenu.

Pošteno je priznati da ova stranica koristi cookies/kolačiće.
Podatke koji se prikupe na taj način ne dilamo dalje. Pogotovo ne Googleu.
Za analizu statistike posjeta, kao i za sve drugo, koristimo open source.
OK?